Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość w edukacji + Prosta aplikacja AR
Wirtualna i rozszerzona rzeczywistość w edukacji + Prosta aplikacja AR

Data szkolenia: 4 kwietnia 2024 ; 11 kwietnia 2024, w godzinach 17:30 - 19:00 (kurs składa się z dwóch bloków po 1,5h)

Mówiąc o wirtualnym świecie, zwykliśmy mieć na myśli wszelakie treści dostępne w zasobach Internetu. Tymczasem określenie "rzeczywistość wirtualna" nabrała nowego znaczenia z chwilą pojawienia się hełmów, gogli, a ostatnio nawet okularów generujących obrazy wprost przed oczyma, które dopasowują się do pozycji widza, podążają za ruchem jego głowy czy nawet gałek ocznych.

Wirtualna rzeczywistość coraz intensywniej wnika do konkretnych zastosowań, nie tylko gier i zabaw, znalazła też dosyć dobre miejsce w edukacji. Świetnie sprawdza się m.in. w metodyce nauczania języków obcych, geografii, fizyki, historii.

Z całą pewnością największym problemem związanym z upowszechnieniem tej formy edukacji jest... różnorodność rozwiązań, brak spójności, często też dosyć skomplikowana obsługa, albo bardzo wysokie wymagania dotyczące wydajności sprzętu, z którym gogle mają współpracować (np. Oculus). A to powoduje, że zorganizowanie wielostanowiskowych pracowni staje się bardzo drogie.

Jedno z rozwiązań, jakim jest zestaw gogli Class VR z pewnością jest pewnym kompromisem, dającym dostęp do zasobów edukacyjnych, jednak z koniecznością ponoszenia opłat licencyjnych co roku, a zakupione gogle w związku z bardzo dużą dynamiką rozwoju technologii i aplikacji mobilnych - szybko się zestarzeją.

Warto zatem poznać różne rozwiązania, ich wady i zalety, ale co najważniejsze nauczyć się wykorzystywać środki ogólnodostępne, pokazać uczniom, jak mogą wykorzystać własne smartfony do tworzenia aplikacji rozszerzonej rzeczywistości.

Webinar składa się z dwóch spotkań. Pierwsze poświęcone zapoznaniu nauczycieli z różnymi rodzajami systemów VR - z wiedzą praktycznie od podstaw. Wyjaśnimy co jest potrzebne do prowadzenia lekcji z zastosowaniem wirtualnej rzeczywistości i pokażemy różne przykłady.

Drugie spotkanie dotyczy rzeczywistości rozszerzonej, czyli świata wirtualnego nakładanego na świat realny. Do stworzenia prostej aplikacji, która pozwoli utworzyć wirtualne postacie na szkolnej ławie, w książce czy na zeszycie, użyjemy darmowych narzędzi i środowiska Unity.

Krok po kroku pokażemy każdą czynność jaką należy wykonać, aby na dłoni ucznia wyrósł np. Adam Mickiewicz albo... Adam Małysz.

Cele szkolenia:

  • Poznanie różnorodnych technologii VR
  • Umiejętność wykorzystywania aplikacji ogólnodostępnych VR
  • Odróżnianie technologii VR od AR
  • Umiejętność wykorzystania modeli 3D do zaimplementowania w aplikacjach AR

Możliwość uczestnictwa offline (czyli otrzymać tylko dostęp do nagrań i materiałów bez uczestnictwa): TAK

Cena szkolenia:

CENA PROMOCYJNA, TYLKO DO 22 MARCA 2024 - 160 ZŁ

CENA STANDARDOWA - 240 ZŁ

Certyfikat/zaświadczenie z udziału w szkoleniu: dla chętnych - BEZPŁATNIE

Każdy chętny uczestnik szkolenia otrzyma certyfikat potwierdzający udział w kursie – CENT posiada akredytację Kujawsko-Pomorskiego Kuratorium Oświaty.

Warunki techniczne

Usługa szkoleniowa prowadzona w formie zdalnej - kontakt w ramach telekonferencji z użyciem komunikatora ZOOM – polecamy założenie konta na tej platformie, żeby uniknąć problemów technicznych. Link do webinaru zostanie wysłany drogą mailową po rejestracji i wniesieniu opłaty za szkolenie (jeżeli mail nie dotarł prosimy o sprawdzenie folderu SPAM)

Rejestracji można dokonywać wchodząc w link poniżej - po zakończeniu rejestracji na adres mailowy zostanie wysłana informacja w jaki sposób dokonać opłaty za szkolenie.

https://cent.org.pl/zapisz/?idf=vredu

Zapraszamy do zapisów!

Nr. konta do wpłat (w tytule proszę podać nazwę szkolenia oraz imię i nazwisko uczestnika):
PL 15 1090 2590 0000 0001 5197 6223

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Scroll to Top Skip to content